Mielipide: Onnellisen kansan totuuden hetket
Mielipide: Ihmiset ovat kauhuissaan leikkureista ja ALV:n korotuksesta
Perinteet kunniassa Kansallisena veteraanipäivänä
Kymenlaakson kauppakamari: Väylämaksun palauttaminen on kilpailukykyä heikentävä päätös
Mielipide: Muutama numerotieto mietittäväksi Ratamopäätöksestä
Akkutehtaasta jätettiin adressi ministereille – CNGR:n mukaan Haminan akkutehdasta ei voida rinnastaa muihin tehtaisiin ratkaisuiltaan
Henkilö: Ahkera mielipidekirjoittaja Jukka Poikolainen herättää vahvoja reaktioita, puolesta ja vastaan – ”Yritän olla humanisti”
Rallicrossia triplasti Tykkimäellä
Mauno kutsuu kävelylle hyvä asian puolesta
Tykkimäen huvipuiston kesän uutuuslaite kohoaa 38 metriin
Digiasemalta uutta osaamista yrityksille
Palveleva kangaskauppa
Luksulla valmistaudutaan Tammikuun talkoisiin
Kotihoitoa Kouvolassa - Myö välitetään sinusta!
Miun & ihanan kaupan tarina
Pyhtää palkkaa kesäsomettajia
TUTKITTUA Luontoaiheet viehättävät pyhtääläisiä sosiaalisen median käyttäjiä.
JUHA KOSKI
juha.koski@ankkurilehti.fi
Pyhtään kunta selvitti kuntalaisten mielipidettä sosiaalisen median viestinnästään nettikyselyllä helmikuun ensimmäisellä viikolla. Kyselyllä haluttiin selvittää muun muassa sitä, kuinka tarpeellisena, mielenkiintoisena ja vuorovaikutteisena kanavana somea pidetään kunnan viestinnässä.
Kunnan kanavista Facebook on ylivoimaisesti seuratuin kanava ja sitä seurataan aktiivisesti, se koetaan tarpeelliseksi, hyvin ajankohtaiseksi ja asialliseksi.
Vastaajien pääasialliset kanavat ovat Facebook, YouTube, LinkedIn ja Twitter. Kunnan kanavista Facebookin jälkeen seurataan eniten YouTubea ja Twitteriä.
Aiheista koetaan tärkeäksi luonto. Lisäksi kaivattiin enemmän vuorovaikutusta ja kunnan vaikuttajia somettamaan. Myös vloggaajia, bloggaajia ja tubettajia kaivattiin mukaan tuottamaan Pyhtää-viestiä kanaviin.
– Kesäksi tulemmekin palkkaamaan kaksi nuorta somettajaa. Näiden paikkojen haku käynnistyy piakkoin, kertoo Pyhtään kunnanjohtaja Jouni Eho.
Ensimmäinen seurantaraportti kertoo, että Pyhtään näkyvyys vertailussa parani huomattavasti, kun viestintää siellä lisättiin. Kunnan Facebook-sivuilla on nyt 1 691 seuraajaa, joista tammikuussa liittyneitä oli 21, kun taas Twitterissä on seuraajia 223.
Suosituimmat Facebook-päivitykset tammikuussa olivat kuvakooste tammikuisesta kirkonkylän seudusta, Yli-Sokojan kylän minikirkko Pyhtään mallin mukaan ja vuoden positiivisimman pyhtääläisen valinta. Twitterissä suosituimmat päivitykset olivat 100-vuotisonnittelut Elsa Saavalaiselle, Motellinrannan Talvirieha ja tammikuun tonttikampanjan mainos.
Huippuhetki oli 29. tammikuuta, jolloin kunnan Facebookissa suosituin postaus oli se, että Petronella Grahn valittiin Pyhtään vuoden liikuttajaksi.
Kirjallisia asiakaspalautteita saapui kunnan infoon tammikuussa yhteensä kymmenen. Kaikki palautteet on käsitelty ja niihin palautteisiin on vastattu, joissa oli lähettäjän yhteystiedot mukana. Tammikuun palautteissa puhututti eniten lumenauraus.
– Palaute on meille tärkeää ja se on yksi vuorovaikutuksen muoto. Sen vuoksi tulemme palkitsemaan pienellä kiitoksella kaikki ne, jotka jättävät yhteystietonsa palautteen mukana, kunnanjohtaja Eho toteaa.
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.