Mielipide: Hyvä hallitus, eikö opiskelijoiden kyykyttäminen jo riitä?
Eläinsuojeluyhdistykset etsivät uusia vapaaehtoisia
"Pelkkiä nimiä ei tarvita jäsenluetteloon"
Karhulan uimahalli on kiinni ainakin viikon
Paras kouvolalainen leivonnainen valitaan lauantaina
Akkutehtaasta jätettiin adressi ministereille – CNGR:n mukaan Haminan akkutehdasta ei voida rinnastaa muihin tehtaisiin ratkaisuiltaan
Henkilö: Ahkera mielipidekirjoittaja Jukka Poikolainen herättää vahvoja reaktioita, puolesta ja vastaan – ”Yritän olla humanisti”
Rallicrossia triplasti Tykkimäellä
Mauno kutsuu kävelylle hyvä asian puolesta
Tykkimäen huvipuiston kesän uutuuslaite kohoaa 38 metriin
Digiasemalta uutta osaamista yrityksille
Palveleva kangaskauppa
Luksulla valmistaudutaan Tammikuun talkoisiin
Kotihoitoa Kouvolassa - Myö välitetään sinusta!
Miun & ihanan kaupan tarina
Kymenlaakson matkailun elvyttämiseen valtion rahoitusta
Cursor Oy ja Kouvola Innovation Oy ovat saaneet työ- ja elinkeinoministeriöltä rahoitusta 100 000 euroa maakunnan matkailuelinkeinon elvyttämiseen.
– Olen erittäin tyytyväinen, että eri alueiden välisessä kovassa kilpailussa saimme oman osamme elpymistä edistävästä rahasta Kymenlaaksoon. Tämä on askel oikeaan suuntaan ja vahvistaa myös hyvää Kymenlaakso yhteistyötä, iloitsee Cursor Oy:n matkailujohtaja Kati Paasi.
Marraskuussa käynnistyvässä, vuoden mittaisessa Kymenlaakso – luonnollisesti lähellä -hankkeessa lisätään Kymenlaakson matkakohteiden tunnettuutta valituissa kohderyhmissä. Kärkenä ovat digitaalisesti saavutettavat matkailutuotteet ja alueen tunnettuuden kasvattaminen viestintää kehittämällä. Kymenlaakson matkailukohteita ja palveluja tunnetaan edelleen heikosti, joten alueen ja sen yrittäjien palvelujen tunnettuutta parannetaan uudenlaisilla viestinnän sisällöillä ja pitkäjänteisellä vaikuttajayhteistyöllä.
Hankkeen päätoimenpiteitä ovat asiakasymmärryksen ja Kymenlaakson matkailun alueorganisaation osaamisen kasvattaminen. Samalla tehdään pitkäjänteistä vaikuttaja- ja yritysyhteistyötä sekä kehitetään vastuullisuus- ja turvallisuusviestintää.
– Kymenlaakson matkailun yhteispeli toimii, ja rahoitus tulee tarpeeseen. Sen avulla voimme kehittää Kymenlaakson tunnettuutta matkailukohteena. Matkailun avulla voidaan rakentaa myönteisiä mielikuvia seudusta, sanoo VisitKouvolan kehittämispäällikkö Kirsi Vainio.
Tavoitteena on, että kasvava kiinnostus Kymenlaaksoa kohtaan näkyy myönteisenä medianäkyvyytenä, matkailijamäärän lisääntymisenä ja sen myötä matkailuelinkeinon vahvistumisena. Järjestettävien valmennusten myötä matkailuosaaminen kehittyy niin matkailuyrityksissä kuin Kymenlaakson matkailun alueorganisaatioissa, VisitKotkaHamina ja VisitKouvola. Samalla maakunnallisen matkailun toimijoiden yhteistyö vahvistuu.
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.