Anjalassa ja Voikkaalla torjutaan vieraskasveja talkoilla
Missä ammut on?
Kansanmusiikki raikaa Kymenlaaksossa
Kädet saveen ja kuplivaa lasiin
Wiipurintien markkinat vie jälleen keskiajan tunnelmiin
Kouvolan kaupunki tarkistaa kiinteistörajoja ja rajamerkkejä
Tapio Heino jäi eläkkeelle mutta ei vielä kiikkustuoliin
K-Market Hovinsaari saa uuden kauppiaan
Kotkassa maan kolmanneksi parhaat hampurilaiset – Kouvola sijalla viisi
Kylillä ovat taas ovet avoinna – Kymenlaaksossa noin 30 tapahtumaa
Hyvä palvelu tekee iloisen mielen
Kiinteistöillä elinvoimaa Kotkaan
Arjan voitto nivelrikosta
Paikallista terveydenhuoltoa suurella sydämellä!
Monikanavaista mainontaa
Ankkurin ja PK:n lukijamäärä kasvussa
Petri Piipari
Tuoreen Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2022) mukaan kaupunkilehti Ankkurin painetun lehden lukijamäärä on kasvanut 4,3 prosentilla 49 000 lukijaan. Vuosi sitten lukijoita oli 2 000 vähemmän. Kaupunkilehti Pohjois-Kymenlaakson painetun lehden lukijamäärä on kasvanut 2,1 prosentilla 48 000 lukijaan. Edellisvuonna lukijoita oli 1 000 vähemmän.
KMT-tutkimuksessa mitattiin tänä vuonna 37 kaupunkilehtinimikkeen lukijamäärät. Ankkurin lukijamäärän kasvu oli kaupunkilehtien joukossa kuudenneksi suurinta. PK:n kasvu oli puolestaan seitsemänneksi suurinta. Painettujen Ankkurin ja PK:n lukijamäärien kehitys korona-aikana on ollut poikkeuksellisen vahvaa. Myönteinen kehitys jatkuu toista vuotta peräkkäin.
Kaupunkilehdet muodostavat yhdessä painetun PK & Ankkuri -markkinointipaketin, jonka nettolukijamäärä on 79 000 lukijaa (päällekkäislukeminen poistettuna). Lisäksi julkaistaan erillistä lauantain Ankkuria (keskimäärin kerran kuukaudessa).
Kaupunkilehti Ankkurin kokonaistavoittavuus on 52 000 lukijaa, 2 000 lukijaa enemmän kuin vuosi sitten. Kaupunkilehti Pohjois-Kymenlaakson kokonaistavoittavuus on 51 000 lukijaa, 1 000 lukijaa enemmän kuin edellisvuonna. Lehtien lukijamäärä kertoo, kuinka monta tuhatta lukijaa painetun lehden keskimääräisellä numerolla on. Kokonaistavoittavuus on puolestaan lehden keskimääräisen painetun numeron lukijamäärä lisättynä keskimäärisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita lukeneiden nettomäärällä.
Tutkimus kertoo siis, että yhä useampi lukija kuluttaa paikallisia mediasisältöjä myös digitaalisesti, joko sähköisen näköislehden tai lehtien verkkosivuston kautta.
Ankkurin ja PK:n jakelualue kattaa Kouvolan, Kotkan, Haminan, Pyhtään, Miehikkälän ja Virolahden kunnat. Kokonaisjakelu keskiviikkoisin on 93 600 kappaletta. KMT 2021 -tutkimuksen päätilaaja on MediaAuditFinland Oy. Tutkimuksen toteuttaa Kantar TNS Oy. Tutkimusraportti julkaistaan kerran vuodessa.
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.