Pekka Korpivaara vaatii Kymenlaakson hyvinvointialueen johtajaylilääkärin erottamista – Hyvinvointialue puolustaa johtajaylilääkäriä
Turvallisuustapahtuman teemana päihteet – Nuorten päihteidenkäyttö näkyy Kotkassa huolestuttavalla tavalla
Vuoden Toimivaksi partiojohtajaksi valittiin kouvolalainen Monica Åhman
3G:n alasajo alkaa Nastolasta, Iitistä ja Kuusankoskelta
Mielipide: Koulutuksen ja ammattien sukupuolittuneisuuden purku on mahdollista vain, jos muutamme omaa toimintaamme
Akkutehtaasta jätettiin adressi ministereille – CNGR:n mukaan Haminan akkutehdasta ei voida rinnastaa muihin tehtaisiin ratkaisuiltaan
Henkilö: Ahkera mielipidekirjoittaja Jukka Poikolainen herättää vahvoja reaktioita, puolesta ja vastaan – ”Yritän olla humanisti”
Pekka Korpivaara vaatii Kymenlaakson hyvinvointialueen johtajaylilääkärin erottamista – Hyvinvointialue puolustaa johtajaylilääkäriä
Rallicrossia triplasti Tykkimäellä
Mauno kutsuu kävelylle hyvä asian puolesta
Wiinijuhlat Kuusankoskella
Digiasemalta uutta osaamista yrityksille
Palveleva kangaskauppa
Luksulla valmistaudutaan Tammikuun talkoisiin
Kotihoitoa Kouvolassa - Myö välitetään sinusta!
Mielipide: Liikenteen päästövähennyskiihkoilussa unohdetaan kaikki tosiasiat
Viime päivinä on uutisoitu miten meillä Suomessa pitää vähentää liikenteen päästöjä. Totuus ja suhteellisuudentaju liikenteemme päästöjen vähyydestä ja merkityksettömyydestä maailmanlaajuisesti on täysin kadonnut. Lähinnä tuntuu, että jopa asiaa tutkivat laitoksetkin ovat keskittyneet perisuomalaiseen kateuden ajamaan kiihkoon, miten voin hankaloittaa muiden olemista.
Maassamme etäisyydet paikoin ovat niin pitkiä, että työmatkat, kaupassa käynti, koulukuljetukset, harrastukset jne edellyttävät jopa satojen kilometrien vuorokautisia ajomatkoja, mitkä voi tehdä vain omalla autolla. Sama matkojen pituus pätee ammattiliikenteeseen. Tästä seuraa, että polttoaineiden hintoja ei voi korottaa nykyisestään vaan pitää tehdä päinvastoin. Muuten niillä joiden pitää ajaa paljon, ei ole enää siihen varaa.
Poliittisella tasolla vain todellisuudesta täysin vieraantuneet kiihkovihreät ajavat liikenteemme lopettamista mutta onneksi jo hallituksessa muutama ministerikin on ilmaissut mielipiteensä tätä vastaan. Jos Suomessa halutaan tehdä ns ilmastotekoja millä on vaikutusta, on se mahdollista viemällä nykyistä suomalaista huipputekniikkaa teollisuuden päästöjen vähentämiseen muihin maihin.
Omaa oloamme ei pidä kurjistaa. Liikenteemme päästöjen vähentämisen merkitystä voi verrata siihen, että alamme säädellä lähimmän järven veden tasoa ämpäreillä vettä kantamalla. Toki joku voi kokea tehneensä paljon, kun on nostanut ämpärillisen vettä maalle mutta samalla varmaan ymmärtää, että sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä veden pinnan korkeudelle.
Ari Hyvönen
Kausala
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.