Mielipide: Onnellisen kansan totuuden hetket
Mielipide: Ihmiset ovat kauhuissaan leikkureista ja ALV:n korotuksesta
Perinteet kunniassa Kansallisena veteraanipäivänä
Kymenlaakson kauppakamari: Väylämaksun palauttaminen on kilpailukykyä heikentävä päätös
Mielipide: Muutama numerotieto mietittäväksi Ratamopäätöksestä
Akkutehtaasta jätettiin adressi ministereille – CNGR:n mukaan Haminan akkutehdasta ei voida rinnastaa muihin tehtaisiin ratkaisuiltaan
Henkilö: Ahkera mielipidekirjoittaja Jukka Poikolainen herättää vahvoja reaktioita, puolesta ja vastaan – ”Yritän olla humanisti”
Rallicrossia triplasti Tykkimäellä
Mauno kutsuu kävelylle hyvä asian puolesta
Tykkimäen huvipuiston kesän uutuuslaite kohoaa 38 metriin
Digiasemalta uutta osaamista yrityksille
Palveleva kangaskauppa
Luksulla valmistaudutaan Tammikuun talkoisiin
Kotihoitoa Kouvolassa - Myö välitetään sinusta!
Miun & ihanan kaupan tarina
Visuaalisessa ilmeessä peilataan vastakohdilla – historia ja nykyisyys, särmikkyys ja sulavuus.
Kotkan Kantasataman uusi brändi kertoo erilaisista kohtaamisista
Alueen nimenä käytetään jatkossa muotoa Kantasatama Kotka.
Merellisen Kantasataman alueen kehittäminen on yksi Kotkan kaupungin kärkihankkeista. Alueen uusi brändi on otettu vähitellen käyttöön ja se näkyy tällä hetkellä verkkosivuilla Kantasatamakotka.fi, alueen työmaa-aitojen banderolleissa sekä myöhemmin sosiaalisen median tileillä ja mainonnassa.
Kotkan kaupungin tiedotteen mukaan Kantasataman alueen nimenä käytetään jatkossa muotoa Kantasatama Kotka, jota ei tarvitse kääntää muille kielille vaan se toimii hyvin sellaisenaan. Puheessa ja teksteissä voidaan edelleen kertoa Kotkan Kantasatamasta.
Kantasataman brändille on laadittu sisällöllinen määrittely, visuaalinen ilme sekä viestinnän tavoitteet ja kohderyhmät. ”Täällä maailmat kohtaavat” on kattoajatus kaikelle Kantasataman brändityölle, mikä muistuttaa siitä, mikä on tehnyt Kantasatamasta merkityksellisen, niin Kotkaa kuin koko Suomea muuttaneen paikan, mistä tuhannet tarinat ovat syntyneet. Huomisen Kantasatamassa yhdistyy tiede, tutkimus ja taide ainutlaatuisessa ympäristössä.
– Kantasatamaan, meren äärelle on syntymässä aivan erityinen paikka. Erilaiset ammattiryhmät, opiskelijat ja alueella vierailevat kävijät mahdollistavat vastakohtien törmäyksiä, joista voi syntyä jotain sellaista uutta, jota emme osaa vielä kuvitellakaan. Brändin identiteetti on siksi uuden luoja – innostunut, ennakkoluulottomasti eteenpäin katsova vapaa sielu, avaa brändin ydintä tiedotteessa Kotkan kaupungin viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiina Puhakka.
Kantasatama yhdistää niin uutta kuin vanhaa, joten myös brändissä näkyy alueen historia ja kotkalainen rouheus. Kantasatama on ollut Kotkan kaupungin syntypaikka, ja alue oli käytössä jo vuosia sitä ennen, kun Suomessa oli alkanut puunjalostusteollisuuden kehittäminen. Moni muistaa vielä höyrylaivat, käsiahtauksen ja Kotkan Ruusun tarinan.
– Kantasatama kehittyy uudenlaiseksi, mutta säilyttää tuntuman menneeseen. Kaupunki on täynnä tarinoita, joita voimme hyödyntää brändin rakentamisessa, Puhakka sanoo.
Brändityö alkoi vuosi sitten kilpailutuksen voittaneen Avidlyn kanssa. Keskeisille Kantasataman toimijoille järjestettiin työpaja, jonka jälkeen kotkalaisille, paikallisille sekä valtakunnallisille toimijoille suunnattiin kyselyt. Kyselyihin vastasi 221 asukasta, 15 paikallisen toimijan edustajaa ja kahdeksan valtakunnallisen toimijan edustajaa. Syksyllä järjestettiin kaksi brändityöpajaa, johon myös kyselyyn vastanneilla asukkailla oli mahdollisuus osallistua.
Kotkan Kantasatamaan rakentuu parhaillaan tapahtumakeskus Satama Areena (valmis syksyllä 2023), Kaakkois-Suomen turvapuiston satamalogistiikan ja meriturvallisuuden tutkimus-, testaus-, koulutus- ja harjoitustila, Konttikaupunki (2023) ja Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Xamkin kampus (2024). Tänä keväänä alueelle valmistui risteily- ja reittiliikennetoimintaa tukeva matkustajaterminaali.
Aiemmin alueelle ovat sijoittuneet Suomen Puuvenekeskus sekä Merikeskus Vellamo, josta löytyy Suomen merimuseo, Kymenlaakson museo sekä Merivartiomuseo.
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.