Suomen merimuseo Kotkassa esittelee meren inspiroimaa huippumuotia ja klassikoita vuosikymmenien varrelta
Mielipide: Onnellisen kansan totuuden hetket
Mielipide: Ihmiset ovat kauhuissaan leikkureista ja ALV:n korotuksesta
Perinteet kunniassa Kansallisena veteraanipäivänä
Kymenlaakson kauppakamari: Väylämaksun palauttaminen on kilpailukykyä heikentävä päätös
Akkutehtaasta jätettiin adressi ministereille – CNGR:n mukaan Haminan akkutehdasta ei voida rinnastaa muihin tehtaisiin ratkaisuiltaan
Henkilö: Ahkera mielipidekirjoittaja Jukka Poikolainen herättää vahvoja reaktioita, puolesta ja vastaan – ”Yritän olla humanisti”
Rallicrossia triplasti Tykkimäellä
Mauno kutsuu kävelylle hyvä asian puolesta
Tykkimäen huvipuiston kesän uutuuslaite kohoaa 38 metriin
Digiasemalta uutta osaamista yrityksille
Palveleva kangaskauppa
Luksulla valmistaudutaan Tammikuun talkoisiin
Kotihoitoa Kouvolassa - Myö välitetään sinusta!
Miun & ihanan kaupan tarina
Kymenlaaksossa panostetaan nuorten digipalveluihin
Zekki-digipalvelu laajenee Kymenlaaksoon. Kesäkuusta alkaen alueen nuoret saavat suosituksia valtakunnallisten palvelujen lisäksi myös erilaisista lähipalveluista, kun he tekevät verkossa Zekki-hyvinvointitestin.
– Olemme koonneet yhteistyössä laajasti erilaisia palveluja päihde- ja mielenterveyspalveluista etsivään nuorisotyöhön sekä nuoriso- ja kulttuuriseuratoimintaan koko maakunnan alueelta, Haminan kaupungin nuorisokoordinaattori Jenny Amperla kertoo tiedotteessa.
Zekki kannustaa pohtimaan omaa hyvinvointia ja ohjaa matalan kynnyksen palveluihin. Verkossa toimiva maksuton digipalvelu on tarkoitettu 15–25-vuotiaille nuorille sekä nuorten kanssa työskentelevien ammattilaisten työkaluksi.
Zekin vahvuutena on sen nuorilähtöinen ja hallinnollisia sektoreita ylittävä lähestymistapa. Kun lisää palveluja Zekkiin, joutuu samalla miettimään, miten eri palvelut tehdään nuorille mahdollisimman helposti lähestyttäväksi.
Diakonia-ammattikorkeakoulu ja Kymenlaakson toimijat ovat kehittäneet palveluja yhdessä kolmessa työpajassa kevään aikana. Ensin tutustuttiin Zekkiin ja kartoitettiin siihen sopivimmat nuorille suunnatut palvelut.
– Työskentelyn myötä sain itsekin tarkempaa tietoa ja hahmotan aiempaa paremmin, miten laajasti palveluja eri toimijoilla on nuorille tarjolla, Amperla sanoo.
Seuraavana askelena pohdittiin, miten palveluja kohdennetaan ja suositellaan Zekissä erilaisille vastaajille. Kolmannessa työpajassa laadittiin lyhyet palvelunkuvaukset ja täsmennettiin, miten kuhunkin palveluun pääsee.
Zekki perustuu 3X10D®-elämäntilannemittariin, tutkimuksiin ja asiantuntijatietoon. Zekin ovat kehittäneet yhdessä Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diakonissalaitoksen Vamos, Ehyt, HelsinkiMissio, Mannerheimin lastensuojeluliitto, Marttaliitto, Mieli, Nuorisoasuntoliitto, Nuorten Ystävät, Pelastakaa Lapset, Takuusäätiö, Väestöliitto ja Yeesi STEAn tuella.
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.