Leppoisaa kesää koiran kanssa
Markkinatunnelmaa Suur-Miehikkälässa
Saariston Sirkka tai Sven julkistetaan taas tänä vuonna Pyhtäällä
Kotkan kirkossa on konserttien kesä
Kotkan Kantasataman uusi brändi kertoo erilaisista kohtaamisista
Sari Varonen hätkähdyttää ulkoisella olemuksellaan
Suomen suurin yleisötapahtuma järjestetään tulevana viikonloppuna – Kymenlaaksosta mukana 15 kyläkohdetta
Kirkkoherra Helteen perheelle mökkiympäristö on rakas
16 operaatiota Ukrainan hyväksi Kotkassa
Kotkalaisessa kerrostalossa on vahva yhteisöllisyys
Kodeissa tulisi varautua pärjäämään itsenäisesti ainakin kolme vuorokautta häiriötilanteen sattuessa. Esimerkiksi pitkittynyt sähkökatko voi aiheuttaa tilanteen, jonka takia yhteiskunnan tarjoamat palveslut häiriintyvät tai jopa keskeytyvät.
Suomessa viranomaiset suosittelevat kotitalouksia varautumaan erilaisiin häiriöihin 72 tunnin ajaksi. Suositus on annettu jo ennen Ukrainan sotaa, mutta se on noussut entistä enemmän esiin kansainvälisen tilanteen kiristyessä.
− Jokaisessa kodissa kannattaa varautua esimerkiksi pitkittyvään sähkökatkoon tai vedenjakelun häiriöihin kolmen vuorokauden ajaksi, kaupungin turvallisuuspäällikkö Johanna Tauriainen toteaa tiedotteessa.
Katso videolta, miten kaupungin turvallisuuspäällikkö on varautunut erilaisiin poikkeustilanteisiin, kuten sähkökatkoihin kolmen vuorokauden ajaksi. Tauriainen antaa hyvin käytännönläheisiä vinkkejä varautumiseen.
−72 tunnin varautuminen ei ole monimutkaista. Monet tarvittavat asiat ovat niitä, mitä käytämme ihan perusarjessa. Jos haluaa hankkia jotakin ekstraa, niin esimerkiksi vesiastioita on hyvä olla kotona, Tauriainen kertoo.
https://www.youtube.com/watch?v=lmWLfWrIF-AKymsoten asiakaskokemuksen mittaus on käynnistynyt hyvin – Ensimmäisten kuukausien aikana vastauksia on tullut yli 2 000
Kymsote käynnisti helmikuussa tekstiviestillä tapahtuvan asiakaspalautteen keräämisen. Vastaajamäärät sekä avoimen palautteen määrät ovat olleet rohkaisevia ja yllättäneet positiivisesti. Tämä antaa Kymsotelle entistä paremmat mahdollisuudet kehittää palveluaan asiakaslähtöisesti.
Kymsoten kaikissa hammashoidon yksiköissä sekä synnytys- ja naistentautien palveluissa aloitettiin helmikuussa keräämään asiakaspalautetta tekstiviestikyselynä. Osa asiakkaista saa vastaanottokäynnin jälkeen Kymsotelta tekstiviestin, jossa häntä pyydetään arvioimaan kokemustaan palvelusta NPS-mittarilla. Sen lisäksi, että kysely pyytää arvioimaan suosittelun todennäköisyyttä asteikolla 0–10 (0= erittäin epätodennäköisesti, 10=erittäin todennäköisesti), kysely antaa mahdollisuuden perustella arviota avoimella palautteella.
Mittaus on käynnistynyt mainiosti. Kymsote on saanut kahden ensimmäisen kuukauden aikana yli 2 000 vastausta. Vastausprosentti on vaihdellut 25–27 %:n välillä, mikä tarkoittaa, että vähintään joka neljäs viestin saaja on vastannut kyselyyn. Lisäksi sanallisen palautteen määrä on positiivisesti yllättänyt runsaudellaan.
Asiakkaiden antamien sanallisten palautteiden määrä on lähes 1800 eli 84 % vastanneista on antanut avointa palautetta. Sanallisen palautteen saaminen on erityisen arvokasta, sillä se tekee näkyväksi sekä kehittämistä vaativat asiat, että ne tekijät, joihin palvelussa ollaan tyytyväisiä. Saadusta sanallisesta palautteesta lähes 90 %:ssa annetaan kiitosta ja alle 3 % vastaajista tuo esille kokemiaan epäkohtia palvelutapahtumaan liittyen.
Mittaamisen kehittämisen lisäksi myös palautteiden käsittelystä on tehty johdonmukaisempaa. Palveluesimiehet käsittelevät kriittiset palautteet ja ovat tarvittaessa yhteydessä asiakkaaseen. Yksiköiden henkilökunta puolestaan käy säännöllisesti läpi kaiken saamansa palautteen viikkokokousten yhteydessä. Palautteista saamalla tiedolla voidaan kehittää toimintaa, on sitten kyse prosesseista tai asiakkaan kohtaamisesta.
Kymsoten asiakaskokemuksen NPS-tuloslinkit löytyvät Kymsoten www-sivujen etusivulta www.kymsote.fi sekä mittauskohteena olevien palvelujen sivuilta.
(05) 210 4400
PL 140, 48101 Kotka
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 4, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.