Jaalan hammashoitola sulkeutuu pysyvästi
Leijonarastit on koko perheen ulkoilutapahtuma, jossa pääsee myös suunnistamaan
Go Käyrälampi -tapahtumaan ilmainen bussikuljetus nyt kahdelta eri reitiltä
Xamkista valmistui viime vuonna lähes 2400 korkeakoulutettua
Merikeskus Vellamon yleisötilaisuudessa juhlistetaan taidevälittäjä Hellmuth van Assendelftin muistokokoelmaa
Koiratreffit tuo karvakuonot Karhulan torille
Kymenlaakson vuoden kylä ja maaseututoimijat on valittu
Kotkan kauppatorin kehittäminen jatkuu – Yhteisterassi monipuolistuu, torin kesässä uusia toimijoita ja tapahtumia
Vesitorninkadun eteläinen osa Karhulassa suljetaan väliaikaisesti
Kotkan kaupunki ja Kotka Peace United yhteistyöhön
Kiinteistöillä elinvoimaa Kotkaan
Arjan voitto nivelrikosta
Paikallista terveydenhuoltoa suurella sydämellä!
Monikanavaista mainontaa
Camini Oy tuo ammattitaitoa ja vuosikymmenien kokemuksen Kymenlaakson nuohous- ja ilmanvaihtoalalle
Mielipide: Kulttuurin mahdollisuudet käyttöön – yhteistyötä ja realismia
Kotkan kulttuuritarjonta on monipuolinen, mutta sen kehittämisessä ja markkinoinnissa on paljon tehtävää. Meillä on kaupunginteatteri, Kymi Sinfonietta, Maretarium, museot ja paljon muuta, mutta yhteistyö ja kokonaisajattelu puuttuvat. Kulttuuria ei pidä nähdä vain perinteisenä taiteena – myös uimahalli, elokuvat, ruoka ja saaristokulttuuri ovat osa sitä.
Kotka on merikaupunki, mutta saaristokulttuuria ja satamakulttuuria ei hyödynnetä riittävästi. Monet eivät löydä Tuurien aikatauluja, ja jos löytävät, vuorojen vähyys pistää silmään. Satamakaupungin värikkääseen historiaan kuuluva Punainen talo ja kaupunkisatama ovat ainutlaatuisia ilmiöitä, joita pitää hyödyntää paremmin.
Pitääkö Kotkan kulttuurilaitosten olla omia yhtiöitään? Nykyinen malli luo byrokratiaa ja vaikeuttaa yhteistyötä. Onko järkevämpää tuoda ne osaksi kaupungin omaa organisaatiota, jolloin niiden ohjaaminen ja resurssien käyttö tehostuisivat? Voisiko tämä myös tuoda säästöjä?
Kulttuuria voi kehittää ilman turhia kuluja. Yhteismarkkinointi, matkailupaketit ja tapahtumien koordinointi lisäisivät tuloja ilman, että veronmaksajien rahaa kuluu loputtomiin. Kulttuuri voi olla Kotkan vahvuus, jos sitä kehitetään järkevästi.
Haluan tulevaisuudessa nähdä markkinointia, jossa mainostetaan matkapaketteja, joihin kuuluu bussikyydit Helsingistä Kotkaan, majoitus, teatteriesitys, Maretarium ja merimuseokäynnit. Rentoutuksena aamu-uinti uimahallissa ja illalla leffaan tai Rankkiin tiirailemaan Suursaaren suuntaan. Paikallinen ravintolakin voi tarjota tällaiseen pakettiin omat erikoisuutensa kulttuuripossoa unohtamatta.
Olli Kekkonen (ps.)
kaupunginvaltuutettu,
valtuuston 2. varapuheenjohtaja
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.