Kouvolan Satuviikoilla kulttuuri kulkee pyörillä lasten luo
Minä osaan! Minä olen hyvä!
Ely-keskus: Työttömiä Kymenlaaksossa elokuussa kolme prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin
Kouvolalainen lounasravintola kymmenen parhaan joukossa
Pienikin apu voi olla suuresti tarpeen
Jesse Hartoselle kartingmestaruus
Kotiseututyön ansiomitali kahdelle ansioituneelle kymenlaaksolaiselle
Ei tullut koripallostadionia, kun ei sellaista tilattukaan – Satama Areenan rakennuttajia on ryöpytetty julkisuudessa
Mielipide: Kutomossa syntyvät kauniit matot ja uuden ystävyyssuhteet
Players Sports Bar Kotkassa sulkee ovensa
Rallicross SM -sarja tekee kahden vuoden tauon jälkeen paluun Tykkimäelle
Kirppis-yrittäjäksi rakkaudesta kierrätykseen
Poikki menneet nivelsiteet voivat kasvaa takaisin kiinni
Yrittäjien uusi kumppani
Mielipide: Naton myötä itäisen rantaradan merkitys kasvaa
Vaalikoneeseen sisältyi kuoppa, johon lankesin. Kun kysyttiin, kannatatko Itärataa, en ajatellut sen tarkoittavan Kouvolan kautta linjattua Itärataa vaan tietenkin itäistä rantarataa.
Suomi on päättänyt hakea Naton jäseneksi ja tämän tulisi muuttaa myös rataliikenteen suunnittelun lähtökohdat. Kun olemme Naton ulkoraja Venäjän suuntaan, tulee itäisen rantaradan rakentamista kiirehtiä sekä huoltovarmuuden ja satamatoiminnan turvaamisen, että tavaran ja ihmisten liikuttelun näkökulmasta. Suomi tarvitsee radan, joka kattaa Helsingin, Uudenmaan ja HaminaKotkan sataman toimintavarmuuden kaikissa olosuhteissa.
Radan rakentamisen ensimmäisen vaiheen tulisi kattaa rata Helsingistä Porvoon kautta aina Kotkaan saakka, josta se nytkin sujuvasti jatkaa matkaansa Kouvolaan. Seuraavassa vaiheessa tulisi tarkastella muita liittymävaihtoehtoja yhdyttää rata Karjalanrataan. Ensisijaisen tärkeää se on nyt huoltovarmuuden ja nimenomaan sotilaallisen huoltovarmuuden näkökulmasta.
Kaakkoisen ja itäisen Suomen asema muuttuu merkittävästi, kun Nato-jäsenyys on ratifioitu. Me emme voi enää olla jälkeen jäävä alue investoinneissa. Koko kansakunnan tahtotilan tulee ulottua Kaakkois-Suomen ja Itä-Suomen vahvistamiseen nykyistä merkittävämmällä tavalla. Tämä vaatii investointeja väyliin ja ratoihin. Tämä vaatii tuulivoiman ja tutkaongelmien ratkaisemista esim. kompensaatioilla aurinkoenergiaan.
Kaakko ja itäinen Suomi eivät voi jäädä jatkossa vain suojavyöhykkeeksi Venäjän ja Naton välillä. Meidän tulee alueena olla riittävän vahva ja elinvoimainen. Siksi juuri nyt on etsikkoaika panostaa itäiseen rantarataan.
Michael Pounds (vihr.)
eduskuntavaaliehdokas
(05) 210 4400
PL 140, 48101 Kotka
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.