Leijonarastit on koko perheen ulkoilutapahtuma, jossa pääsee myös suunnistamaan
Go Käyrälampi -tapahtumaan ilmainen bussikuljetus nyt kahdelta eri reitiltä
Xamkista valmistui viime vuonna lähes 2400 korkeakoulutettua
Merikeskus Vellamon yleisötilaisuudessa juhlistetaan taidevälittäjä Hellmuth van Assendelftin muistokokoelmaa
Hamina-Kotka sataman liikenteessä piristystä
Koiratreffit tuo karvakuonot Karhulan torille
Kymenlaakson vuoden kylä ja maaseututoimijat on valittu
Kotkan kauppatorin kehittäminen jatkuu – Yhteisterassi monipuolistuu, torin kesässä uusia toimijoita ja tapahtumia
Vesitorninkadun eteläinen osa Karhulassa suljetaan väliaikaisesti
Kotkan kaupunki ja Kotka Peace United yhteistyöhön
Kiinteistöillä elinvoimaa Kotkaan
Arjan voitto nivelrikosta
Paikallista terveydenhuoltoa suurella sydämellä!
Monikanavaista mainontaa
Camini Oy tuo ammattitaitoa ja vuosikymmenien kokemuksen Kymenlaakson nuohous- ja ilmanvaihtoalalle
Mielipide: Naton myötä itäisen rantaradan merkitys kasvaa
Vaalikoneeseen sisältyi kuoppa, johon lankesin. Kun kysyttiin, kannatatko Itärataa, en ajatellut sen tarkoittavan Kouvolan kautta linjattua Itärataa vaan tietenkin itäistä rantarataa.
Suomi on päättänyt hakea Naton jäseneksi ja tämän tulisi muuttaa myös rataliikenteen suunnittelun lähtökohdat. Kun olemme Naton ulkoraja Venäjän suuntaan, tulee itäisen rantaradan rakentamista kiirehtiä sekä huoltovarmuuden ja satamatoiminnan turvaamisen, että tavaran ja ihmisten liikuttelun näkökulmasta. Suomi tarvitsee radan, joka kattaa Helsingin, Uudenmaan ja HaminaKotkan sataman toimintavarmuuden kaikissa olosuhteissa.
Radan rakentamisen ensimmäisen vaiheen tulisi kattaa rata Helsingistä Porvoon kautta aina Kotkaan saakka, josta se nytkin sujuvasti jatkaa matkaansa Kouvolaan. Seuraavassa vaiheessa tulisi tarkastella muita liittymävaihtoehtoja yhdyttää rata Karjalanrataan. Ensisijaisen tärkeää se on nyt huoltovarmuuden ja nimenomaan sotilaallisen huoltovarmuuden näkökulmasta.
Kaakkoisen ja itäisen Suomen asema muuttuu merkittävästi, kun Nato-jäsenyys on ratifioitu. Me emme voi enää olla jälkeen jäävä alue investoinneissa. Koko kansakunnan tahtotilan tulee ulottua Kaakkois-Suomen ja Itä-Suomen vahvistamiseen nykyistä merkittävämmällä tavalla. Tämä vaatii investointeja väyliin ja ratoihin. Tämä vaatii tuulivoiman ja tutkaongelmien ratkaisemista esim. kompensaatioilla aurinkoenergiaan.
Kaakko ja itäinen Suomi eivät voi jäädä jatkossa vain suojavyöhykkeeksi Venäjän ja Naton välillä. Meidän tulee alueena olla riittävän vahva ja elinvoimainen. Siksi juuri nyt on etsikkoaika panostaa itäiseen rantarataan.
Michael Pounds (vihr.)
eduskuntavaaliehdokas
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.