Paula Werning: hallituksen leikkaukset syventävät velkakierrettä
Kymen Seudun Osuuskaupan uusi toimitusjohtaja on Laura Koistinen
Kauniin maailman kaipuu
Maanpuolustusnaisten Liitolla ja Sotilaskotiliitolla yhteinen SoMa-harjoitus Haminassa
Iso osa töistä tulee puskaradion kautta
Kotkassa uusi tapahtuma ikinuorille kaupunkilaisille
Karhulan torin uusi veistos kommentoi Karhulan Lasitehtaan perintöä
Kotkan kaupungin yrittäjäpalkinto Veljekset Turpeinen Oy:lle – Pyhtää palkitsi Kaakon Hoiva Oy:n
Kaivosvaraus hätkäyttää
Mitä jos innostuisit ja innovoisit?
Hyvä palvelu tekee iloisen mielen
Kiinteistöillä elinvoimaa Kotkaan
Arjan voitto nivelrikosta
Paikallista terveydenhuoltoa suurella sydämellä!
Monikanavaista mainontaa
Mielipide: Uttia kannattaa kehittää
Helikopterikoulutuksen saaminen aikoinaan Uttiin pelasti Utin. Kopterit olivat ykkösasia ja niitä ruvettiin hakemaan jo lähes 25 vuotta sitten. Vanhat kopterit oli siirretty Uttiin jo 1963 Porista.
Kun Suomi hankki uudet NH-90 kopterit, niin koulutustukikohta haluttiin Tikkakoskelle ja Halliin. Ministeriötä ja puolustusvoimien silloista johtoa myöten annettiin ymmärtää, että peli on pelattu ja kopteritukikohta tehdään Tikkakoskelle.
Utti kuitenkin vei voiton ja sen jälkeen Uttia on kehitetty muutenkin. Utissa on jo Patrian huoltohalli, jonka tontinmuodostuksessa ja kiinteistössä Kouvola oli mukana.
Helsingin kaupunki häätää 51 muun toimijan ohella Malmilla toimivan Patrian huoltotoiminnan. Huoltotoiminta on konkreettinen asia, joka kannattaa napata Uttiin. Puolustusvoimilla on tuskin mitään tätä kehitystä vastaan – Patria toimii jo alueella.
Uttiin kaavailtiin 25 vuotta sitten rahtitoimintaa. Kiitorataa piti pidentää. Tähän kuvioon liittyen raivattiin Hammassyrjän mäki pois. Silloinen Valkealan kunta teki päätöksen tai ainakin lupapaperit maa-aineksen otosta. Mäki kärrättiin pois, eikä siitä kukaan kysellyt. Pieni kunta on ketterä. Tämä kiitoradan jatke on syytä nurmettaa, sillä mikään suihkuturbiini ei tykkää pöllyävästä hiekasta.
Kouvolan kannattaakin muodostaa Utin suhteen johtoryhmä. Käydä kehittämistarpeet läpi ja esittää asia Utin ja Patrian johdolle. Jos kehittämiselle ei ole estettä, voisi kaupunki hakea liikenneministeriöltä rahoitusta Malmin toimintojen siirtymiseen varatuista varoista. Puolustusministeriä voidaan pyytää budjetoimaan vaikka tuohon kiitotien jatkeen nurmetukseen. Kaupungin kannattaa itsekin pistää rahaa, sillä hanke tuo lisää huollon työpaikkoja Kouvolaan.
Pertti Eskelinen
Kouvola
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.