Paula Werning: hallituksen leikkaukset syventävät velkakierrettä
Kymen Seudun Osuuskaupan uusi toimitusjohtaja on Laura Koistinen
Kauniin maailman kaipuu
Maanpuolustusnaisten Liitolla ja Sotilaskotiliitolla yhteinen SoMa-harjoitus Haminassa
Iso osa töistä tulee puskaradion kautta
Kotkassa uusi tapahtuma ikinuorille kaupunkilaisille
Karhulan torin uusi veistos kommentoi Karhulan Lasitehtaan perintöä
Kotkan kaupungin yrittäjäpalkinto Veljekset Turpeinen Oy:lle – Pyhtää palkitsi Kaakon Hoiva Oy:n
Kaivosvaraus hätkäyttää
Mitä jos innostuisit ja innovoisit?
Hyvä palvelu tekee iloisen mielen
Kiinteistöillä elinvoimaa Kotkaan
Arjan voitto nivelrikosta
Paikallista terveydenhuoltoa suurella sydämellä!
Monikanavaista mainontaa
Mielipide: Pitävätkö faktat rantaradasta paikkansa?
Pari viikkoa sitten Kotkan ja Loviisan kaupunginjohtajat kirjoittivat Hesarin yleisönosastossa rantaradasta vahvasti muunnettua totuutta. (Lainaukset kirjoituksesta.)
"Päivittäinen työssäkäynti pääkaupunkiseudulla mahdollistuisi 200 000 ihmiselle. Kotkasta pääsisi Helsinkiin tunnissa ja Lappeenrannasta puolessatoista."
Radan vaikutusalueella asuu 220 000 ihmistä, joista noin 120 000 on työikäisiä. Onko tarkoitus, että koko alueen väki kävisi pääkaupunkiseudulla työssä ja sen lisäksi pääkaupunkiseudulta muuttaisi suuri määrä uusia asukkaita ”merelliseen asumisympäristöön”?
"Rata nopeuttaisi matkaa lentokentälle aina Joensuuta myöten."
Joensuusta pääsee lentäen noin tunnissa Hki-Vantaalle. Junamatka kestää nyt 4,5 tuntia.
"Matkustajia olisi yli seitsemän miljoonaa."
VR:n toimitusjohtajan mukaan viime vuonna tehtiin 15 miljoonaa kaukoliikenteen matkaa. Pääradalla (Tampere) noin 4,5 miljoonaa. Kouvolan ja Lappeenrannan välillä matkusti 1,6 miljoonaa, siitä Venäjän liikenteen osuus oli noin puoli miljoonaa.
Ehkä kirjoittajat tarkoittivat jotakin pitempää ajanjaksoa.
"Parin tunnin lentokenttäyhteys Pietarista vahvistaisi Suomen roolia matkailussa."
Miksi pietarilainen tulisi junalla Helsinkiin matkustaakseen maailmalle?
"Rantarata liittäisi HaminaKotkan sataman rataverkkoon."
Kotkan ja Haminan satamiin tulee jo nyt rautatie. Luumäki-Kouvola on rahtiliikenteen vilkkain rataosa.
Kouvola-Inkeroinen on seuraavaksi vilkkain. Minä en ymmärrä, mistä tulisi tarve kuljettaa tavaraa Vuosaaren ja Kotkan satamien välillä.
"Lopuksi: Henkilöliikenteen matka-aika on riittämätön peruste päätöksille."
Jokaisessa edellä olevassa kohdassa perusteluna on lyhentyvä matka-aika.
Totuus on turvallinen: Se on helppo muistaa.
Matti Suokas
talousneuvos
Kotka
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.