Pekka Korpivaara vaatii Kymenlaakson hyvinvointialueen johtajaylilääkärin erottamista – Hyvinvointialue puolustaa johtajaylilääkäriä
Turvallisuustapahtuman teemana päihteet – Nuorten päihteidenkäyttö näkyy Kotkassa huolestuttavalla tavalla
Vuoden Toimivaksi partiojohtajaksi valittiin kouvolalainen Monica Åhman
3G:n alasajo alkaa Nastolasta, Iitistä ja Kuusankoskelta
Mielipide: Koulutuksen ja ammattien sukupuolittuneisuuden purku on mahdollista vain, jos muutamme omaa toimintaamme
Akkutehtaasta jätettiin adressi ministereille – CNGR:n mukaan Haminan akkutehdasta ei voida rinnastaa muihin tehtaisiin ratkaisuiltaan
Henkilö: Ahkera mielipidekirjoittaja Jukka Poikolainen herättää vahvoja reaktioita, puolesta ja vastaan – ”Yritän olla humanisti”
Pekka Korpivaara vaatii Kymenlaakson hyvinvointialueen johtajaylilääkärin erottamista – Hyvinvointialue puolustaa johtajaylilääkäriä
Rallicrossia triplasti Tykkimäellä
Mauno kutsuu kävelylle hyvä asian puolesta
Wiinijuhlat Kuusankoskella
Digiasemalta uutta osaamista yrityksille
Palveleva kangaskauppa
Luksulla valmistaudutaan Tammikuun talkoisiin
Kotihoitoa Kouvolassa - Myö välitetään sinusta!
Mielipide: Rantarata ministereiden yhteistyönä
Halusin osoittaa tämän mielipidekirjoituksen suoraan kotkalaiselle kuntaministeri Sirpa Paaterolle mutta ehkä joka kotiin tulevan lehden palsta on parempi vaihtoehto.
Rantaradan selvitystyötä on tehty varmastikin jo lähes 30 vuoden ajan. Jo ennen nykyisten pääkaupungista pohjoiseen ja länteen suuntautuvien ratojen viimeisten parannuksien valmistumista. Rantarata on kuitenkin jäänyt toteutumatta. Ja jono uusien ratojen tarpeesta kasvaa ministeriön pöydällä.
Rantaradan todellista merkitystä sen matkalla Helsingistä Pietariin ei kukaan osaa tarkoin ennustaa. Mutta sillä olisi varmuudella merkitystä asumiseen ja työssäkäyntiin Porvoossa, Loviisassa, Kotkassa ja Haminassa. Varmana voidaan pitää myös merkitystä viennille ja tuonnille satamissa ja Pietarissa. Radan rakentaminen lisäisi varmuudella työllisyyttä ja piristäisi kaupunkien ja kuntien taloutta.
Me radan varrella asuvat olemme yhtä mieltä Rantaradan hyödyistä. Meitä ei kiinnosta suuresti muutamien minuuttien matka-aikojen lyheneminen Helsingistä pohjoiseen ja länteen.
Entinen sisä- ja valtiovarainministeri Orpo on turkulaisena pitänyt huolta länsiradasta. Uskoisin myös, että nykyinen tamperelainen pääministeri Marin seuraa tarkoin Helsingistä pohjoiseen suuntaavan radan kehitystä.
Nyt olisi oiva paikka kuntaministeri Paaterolla aloittaa jämäkkä projekti Rantaradan toteuttamiseksi – politiikkona ja ministerinä.
Meillä rantaradan asukkailla puolueesta riippumatta on jo selkeä myönteinen kanta radan rakentamiseksi. Mutta tarvitsemme lisää samoin ajattelevia. Voisiko puoluetoveri helsinkiläinen viestintä- ja liikenneministeri Harakka olla oikea henkilö kuntaministerin työpariksi? Rantarata voisi olla hyvä aihio tulevissa kunnallis- ja eduskuntavaaleissakin.
Antti Muuronen
Loviisa
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.