Kädet saveen ja kuplivaa lasiin
Wiipurintien markkinat vie jälleen keskiajan tunnelmiin
"Kiireisimpiä hoitolassa ovat kesäviikonloput"
Korjausurakka sulkee alikulkukäytävän viikoksi Kouvolan Lehtomäessä
Lukijan kuva: kesäluontoa
Positiivisin kotkalainen 2025 finalistit julkaistu
Kouvolan kaupunki tarkistaa kiinteistörajoja ja rajamerkkejä
Tapio Heino jäi eläkkeelle mutta ei vielä kiikkustuoliin
Kouvolassa pääsee vikkelästi vihille perjantaisin
K-Market Hovinsaari saa uuden kauppiaan
Hyvä palvelu tekee iloisen mielen
Kiinteistöillä elinvoimaa Kotkaan
Arjan voitto nivelrikosta
Paikallista terveydenhuoltoa suurella sydämellä!
Monikanavaista mainontaa
Mielipide: Turhaa ajoa Itämerellä
Viikonlopun kovat tuulet eivät olleet edes myrskylukemissa, mutta silti yhteysalus ei päässyt Kaunissaaren sataman suuaukosta sisään.
Miksi sisääntuloa ei ole ole ruopattu kuntoon samalla, kun sataman aallonmurtajaa on rakennettu kaksi kesää?
En ymmärrä, miksi aluksen pitää tuhlata polttoainetta ja saastuttaa kallisarvoista Itämerta turhan takia, kun jo lähtiessä on tiedossa tuulen suunta ja sataman sisääntulon vaikeus. Miksei voi ilmoittaa pari tuntia ennen lähtöä, että vuoro peruutetaan? Nyt ihmiset pakkaavat tavaransa, seisovat laiturilla odottamassa ja näkevät Otavan kääntyvän takaisin kovan aallokon takia. Luulisi aluksen miehistölle kertyneen vuosien saatossa kokemusta, miten Kaunissaareen ajetaan, jottei turhia matkoja tehtäisi.
Kolmanneksi: miksi Otava ajaa pitkää ja tuulista reittiä Kaunissaaren länsipuolelta, kun samaa reittiä kulkeva Tekla tulee suorempaa ja suojaisempaa itäpuolen reittiä? Puoli tuntia lisäaikaa matkassa kuluttaa vuositasolla valtavan määrän polttoainetta ja lisää päästöjä. Jos kyse on laista, asetuksista tai direktiiveistä, niin muutettakoon niitä!
Leena Griinari (vihr.)
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.