Liitsin lenkki on Kotkan keskustateko 2025 – Raati jakoi myös kaksi kunniamainintaa
Kymenlaakson kauppakamarista Vuoden kauppakamari
Avoin näyttelyhaku on auki syyskuun ajan Haminassa
Uudessa monitoimitalossa on avoimet ovet
Kaupunginjohtaja Esa Sirviön on epäilty syyllistyneen törkeään rattijuopumukseen – sairauspoissaolo jatkuu
Kotkassa uusi tapahtuma ikinuorille kaupunkilaisille
Kotkan kaupungin yrittäjäpalkinto Veljekset Turpeinen Oy:lle – Pyhtää palkitsi Kaakon Hoiva Oy:n
Kaivosvaraus hätkäyttää
Mitä jos innostuisit ja innovoisit?
Uudessa monitoimitalossa on avoimet ovet
Hyvä palvelu tekee iloisen mielen
Kiinteistöillä elinvoimaa Kotkaan
Arjan voitto nivelrikosta
Paikallista terveydenhuoltoa suurella sydämellä!
Monikanavaista mainontaa
Elisa Digihoivan pilotointi on aloitettu Kymsoten alueella
Elisa ja 2M-IT ovat aloittaneet yhdessä Kymenlaakson sairaanhoito- ja sosiaalipalvelujen kuntayhtymän kanssa puoli vuotta kestävän pilotin, jonka avulla ikääntyneet ihmiset pystyvät asumaan kotonaan turvallisesti mahdollisimman pitkään. Asuinhuoneistoon asennettavat sensorit seuraavat asukkaan toiminnassa tapahtuvia muutoksia.
Pilottiin osallistuu Kymsoten 40 kotihoidon asiakasta ja osallistuminen perustuu vapaaehtoisuuteen.
Huoneistoon asennettavat sensorit havainnoivat muun muassa asukkaan liikkeitä ja huoneen lämpötilamuutoksia. Jos poikkeavuudet ylittävät asetetut raja-arvot, järjestelmä hälyttää hoitohenkilökunnalle ja haluttaessa myös omaisille.
– Havainnointi tapahtuu yksityisyyttä kunnioittaen. Palveluun voidaan liittää myös esimerkiksi turvapuhelin, lääkemuistuttaja ja verensokeri-, verenpaine-, kuume- ja happisaturaatiomittari. Digihoiva voi tuoda lisää mielenrauhaa omaisille, jotka voivat olla ikääntyneen läheisen voinnista aika ajoin huolissaan. Elisan tehtävänä on luoda digitalisaatiolla kestävää tulevaisuutta, josta tämä ratkaisu on yksi mainio esimerkki, Elisan Digitalisaatioratkaisut-liiketoiminnan johtaja Katja Bäckström kertoo.
Kotihoidon digitaalisten palveluiden lisäämisen myötä voidaan parantaa lääke- ja asiakasturvallisuutta sekä kohdentaa kotihoidon fyysisiä käyntejä paremmin asiakkaan palvelutarpeen mukaisesti. Kymsoten strategisena tavoitteena on tuottaa 30 prosenttia palveluista digitaalisena vuoden 2024 loppuun mennessä.
– Uusien ratkaisuiden avulla pyritään vastaamaan ikääntyneiden ihmisten määrän kasvusta johtuvaan palvelutarpeen lisääntymiseen ja sen mukanaan tuomiin resurssihaasteisiimme. Meillä on käytössä jo lukuisia etähoivaratkaisuja ja selvitämme jatkuvasti uusia tapoja varmistaa ja ennakoida alueella asuvien ihmisten hyvinvointia ja terveyttä turvallisesti myös etänä ja siten mahdollistaa asuminen turvallisesti omassa kodissa mahdollisimman pitkään, sanoo Kymsoten koti-, asumis- ja hoivapalvelujen palvelujohtaja Jorma Haapanen.
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.